Euskal Herriko komunikabideen inguruan hausnarketa egitean, ondorio oso
garbi bat atera dezakegu. Alegia, bi direla hegemonia osoa beraien eskuetan
dutenak: EITB eta Berria. Hauentzat marka izaerak izugarrizko garrantzia dauka.
Izan ere, enpresa izaera oso zehaztuta daukate.
Eta, informatu, entretenitu, euskara sustatu, eta abarrez gain, etekinak
ateratzeko helburuz ere sortuak dira.
Hala ere, hauek ez dira euskal komunitateak eskura dituen komunikabide
multimedia eta digital bakarrak. Eskualde zein tokian tokiko komunikabideek oso
zeregin garrantzitsua dute gizartean. Azken hauen eskaintza oso zabala da: Noaua!,
Ttipi-Ttapa, Begitu... Alde batetik, gai
espezializatuak jorratzen dituztenak daude: Gaztezulo, Elhuyar, Argia... ; bestetik,
jendearen parte hartzearekin hornitutakoak:
Zu zeu, Kazetari.net, Gaur8... ; batik bat, euskalkiei garrantzia
ematen dietenak: Bizkaie, Goiena... eta abar. Baina edozein dela beraien
sailkapena, helburu amankomun bat dute: herritarrak beraien inguruan gertatutakoaz
informatuta izatea, marka albo batera utziz.
Marka kontzeptua erabiltzen dudanean, ez naiz modu negatibo batean ari.
Ezin baitezakegu ahaztu, komunikabide gehienak enpresa direla. Hori dela eta,
uste dut komunikabide txikiek ere beraien marka indartu beharko luketela.
Diru-etekinak lortzeko ez ezik, beraien izena ezagutarazteko ere. Zenbat eta
jende gehiagok ezagutu, orduan eta ospe handiagoa izango lukete eta modu
horretan, beraien biziraupena ziurtatu ahal izango lukete. Azken finean, komunikabideek
irakurle edo erabiltzaileentzat baliagarriak izatea dute xede. Eta
baliagarritasun maila, euskarazko komunikabideek eginiko eskaintza koherentea,
osatua eta eraginkorra izateak ahalbidetuko
du.
No hay comentarios:
Publicar un comentario